PIC GALLERY


Saturday, October 3, 2009

KEMBALI MENCARI

Photobucket

"Bapaknya,mahukanya jadi seorang askar,bukan cita-citanya bukan impainya..
dia terlalu muda" ...HUJAN-dugaanya-(selingan)

ASSALAMUALAIKUM..WBT..SELAWAT DAN SALAM KE ATAS JUNJUNGAN MULIA NABIYUNA MUHAMMAD S.A.W SERTA AHLI BAIT,SULUH TERANGILAH JIWA YANG KIAN MALAP,MOGA BERKELILING BERSAMA ORG2 YG BERTAQWA..AMIN.

Delima masa,keras mencabar.Rijal-rijal giat dikaderkan,peluang tidak bergolek depan berulangan.Apa lagi sebat ja la kan.Aku pun pelik jugak,memang betul kata orang,"Ilmu suluh kehidupan".Ilmu mengawal emosi dan tindakan.Cuma si "syaitan" lahabau mengkaburkan tindakan...Dugaan~!

rijal-rijal yang sentiasa mahukan sesuatu,yang ianya hanya dari "kelas yang pertama",cuba memanfaatkan peluang yang telah tersedia,Slogan.. "LEKA TAK DAPAT ,LAMBAT TIADA PANGKAT.mungkin kerana keilmuanya keterampilanya dan kethiqahanya.Tak ketinggalan "juak-juak",yang tiada langsung kebolehan tetapi "selak" mencuba.Untung nasib hidup percuma.

Mengata sedap,walhal nafsu sendiri,buas tak terjaga.Mana bahan ganti yg kamu akan ketengahkan,apabila ia kekosongan.Jangan mengkritik kalau tiada gantian.

HAKIKATNYA ia adalah ujian dalam lapangan hidup yg sementara.Apa guna masyhur tetapi hina.berilmu kerap kali alpa.
DENGKINYA!

Logiknya bumi dipijak,saya masih suka statik.kadang-kala statik itu lebih relevan,apa gunaya pembaharuan atau hadarah yang mengarut-ngarut,pada masa yang sama,prinsip yang sekian lamanya dijuang,tidak lagi dijulang.Mohon dijauhkan,dan dibersihkan hati dari DENGKI,DAN KEJI.

Biarlah takdir melorongkan aku kemana,takdir yg bukan semata-mata berserah tanpa berusaha,semoga jerit laung mantraku tidak semata-mata auta.peliharalah hambu mu ini.

"Tunjukkan kami jalan yang lurus" (QS. Al-Fatihah [1]: 6)
"Masanya memilih jalan yang lurus,tiada kehidupan selain akhirat"-nik mohamad abduh bin nik abdul aziz

No comments: